Learndom

Learndom

Design Thinking 2. - Probléma?

2014. október 29. - lajthabalazs

A világ tele van problémákkal. Minden ember egyedi, egyedi igényei és nehézségei vannak. Ezért a globalizált piacra tervezett tömegtermékek mellett virágkorukat élik a niche termékek: ha egy probléma csak az emberek 0.01%-át érinti, az is 720.000 potenciális felhasználót jelent.  Felismerni, megismerni és megérteni egy ilyen problémát olyan piaci előnyt jelent, mintha valaki az egyetlen cipész lenne Frankfurtban. 

A terméket a probléma határozza meg. A prezentációs tréningen szembesültem ezzel igazán. Senki sem kíváncsi arra, hogy hogyan oldok meg valamit, amíg nem tudja, hogy mit akarok megoldani. Az első kép, ami bevillant a Teleshop termékek fekete fehér bevezetője volt.

Korábban, ha valaki kérdezte, mit csinálok, magyaráztam, hogy milyen weboldal, meg feladatok, meg elemzések, hogyan lesz az jó. Minden alkalommal, amikor nem tanárokkal beszéltem, azt éreztem, hogy az első mondatok után elvesztettem a közönséget. Ezt a berlini csapattagok utólag be is vallották, amikor megtartottam az első probléma centrikus pitchet, és végre megértették miről van szó.

Sok elkezdett, de félbehagyott, elkészült, de ki nem adott, kiadott de nem támogatott alkalmazáson keresztül tanultam meg hogy sok csapdát rejt magában, ha az appra, a feature-ökre koncentrálva fejlesztek. Rögtön az első, hogy tévesen ítélem meg a kilátásokat. Hiszen nem lesz még egy olyan app, ami pont azt tudja. Ergo sikeresnek kell lennie, hiszen valamiben a legjobb. Fejlesztés közben már nehéz reagálni a visszajelzésekre. Ha a cél egy specifikációnak megfelelő app elkészítése, akkor minden módosító javaslat rosszul esik. Nehéz beépíteni a termékbe, mert az a cél módosításával, tehát az eredeti cél feladásával jár, és ez rombolja a morált.

A problémát szem előtt tartva robosztusabb lesz a projekt. Könnyebb feldolgozni a visszajelzéseket, könnyebb újrakezdeni, átstrukturálni a megoldást. Az így szerzett rugalmasság pedig elengedhetetlen a mai, gyorsan változó piacon. Robosztusabb lesz a csapat is, ha a tagok nem a saját munkájukat védik, hanem a közös cél felé dolgoznak. Könnyebb kritikát adni és fogadni egy designra vagy feature-re, ha a kritika valós igényben gyökerezik és nem egyéni preferenciát, véleményt tükröz. A leendő felhasználók fájdalma egyben motiváció is.

A jó termékhez elengedhetetlen a jó probléma. Egy felhasználói igény, aminek ismerjük a részleteit, a fontosságát, az érintettek körét. E köré kell építeni a projektet, és akkor nagyobb esély van a sikerre. A design thinking eszköztára a probléma megtalálást is támogatja.

A bejegyzés trackback címe:

https://learndom.blog.hu/api/trackback/id/tr356839751

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása